W jaki sposób zorganizować idealną konferencję – praktyczne porady


Organizacja perfekcyjnej konferencji to nie lada wyzwanie. Przygotowanie udanego spotkania wymaga częstokroć zaangażowania wielu sił i środków oraz skoordynowania pracy mnogiego teamu ludzi.
Zależnie od skali wydarzenia jak też jego charakteru czas, który powinniśmy określić na przygotowania może obejmować od kilku dni do kilku miesięcy.

Niestety czasem bywa, że pomimo gigantycznego wysiłku organizatorów, zebranie wcale nie okazuje się sukcesem. Jak uniknąć wpadek i o czym pamiętać, aby narada była owocna i została zapamiętana przez uczestników jako wyjątkowe wydarzenie?

Przedsiębiorstwa

Autor: The All-Nite Images
Źródło: http://www.flickr.com
Organizację każdego konwentu, niezależnie od jego skali i złożoności, trzeba rozpocząć od przemyślenia jego koncepcji.

Zobacz szybko ten świetny tekst (http://radca-juszczak.pl/) – on na pewno także Cię zainteresuje, gdyż znajdziesz tam podobne informacje w temacie przedstawianej problematyki.

W praktyce oznacza to odpowiedź na kluczowe pytania tyczące się planowanego spotkania (co? w jakim celu? dla kogo? gdzie? kiedy? oraz w jaki sposób chcesz zorganizować). Temat spotkania powinien być atrakcyjny dla ewentualnych uczestników oraz odpowiadać na potrzeby rynku. Właśnie od jego wyboru będzie zależeć to, kogo zaprosisz do udziału w charakterze oratorów. Dobrze było by również połączyć tematykę wydarzenia z charakterem punktu – gdy organizujesz konferencję dotyczącą rozwoju, nowych technologii, wtenczas wybierz nowoczesne centrum biznesowe. Prócz tematyki, pewnym z newralgicznych zagadnień jest to, do kogo kierujesz spotkanie, na czyjej obecności ci zależy z punktu widzenia realizacji biznesowych celów i na jak dużą frekwencję liczysz. Profil gości przesądza o charakterze konwentu.

Idealną lokalizacją na naradę architektów wnętrz jest obiekt, w jakim zastosowano interesujący design jak też konstrukcyjne rozwiązania. W przypadku spotkań o charakterze biznesowym doskonale sprawdzi się miejsce położone w biznesowym centrum.