TV, radio, Internet – jak używać tych środków przekazu, aby skutecznie rozreklamować własną firmę?


Chyba każdy debiutujący przedsiębiorca, który stawia pierwsze kroki w świecie biznesu ma problemy z rozpoznawalnością swej marki na rynku. Sposobem, by zmienić niniejszy stan rzeczy, a dzięki temu uzyskać większą liczbę potencjalnych klientów, jest inwestycja w reklamę.

reklama na billboardzie

Autor: Vernon Chan
Źródło: http://www.flickr.com
Pierwszy krok do sukcesuJednym z najbardziej zasadniczych zadań, które czekają każdą nową firmę, niezależnie od rozmiaru jej działania, jest z pewnością opracowanie efektywnej strategii w promowaniu swojej marki. Aby ten cel zyskać, trzeba zadbać o harmonijną identyfikację wizualną firmy, a zatem takich elementów jak logotyp, portal internetowy, wizytówka, banery reklamowe lub szyld. Jeżeli każdy z niniejszych elementów będzie nawiązywał wizualnie do pozostałych, przedsiębiorstwo będzie bardziej dostrzegalne, a o to w końcu chodzi. Drugim czynnikiem jest zadbanie o reklamę w różnorodnych środkach przekazu.

Postaw na skutecznośćProdukcja spotów reklamowych, jingle radiowe, notatka w prasie, a może zobacz ofertę neonów w Krakowie – W aktualnych czasach przedsiębiorcy mają ogrom możliwości na wydajne rozreklamowanie własnego wyroby. I chociaż mogłoby się wydawać, iż najkorzystniej jest skorzystać z każdego dostępnego środka przekazu, tak naprawdę nie jest to do końca odpowiednia strategia.

Podstawowym kryterium doboru formy reklamy powinna być grupa docelowa, a więc hipotetyczni klienci. Badanie rynku pozwoli zatem z jednej strony zmniejszyć koszty dotyczące reklamy, a z drugiej – znacznie poprawić jej wydajność.

Zdecyduj się na formę
W trakcie przygotowywania promocji firmy trzeba zastanowić się nad jej formą oraz wybrać najskuteczniejsze rozwiązanie. Przykładowo decydując się na telewizyjny spot reklamowy, możemy pokazać działanie produktu, a jednocześnie dotrzeć do dużej grupy odbiorców, ale musimy też liczyć się z niemałymi kosztami związanymi z tworzeniem, jak też emitowaniem takiej reklamy. Z pewnością o wiele tańszym rozwiązaniem jest reklama prasowa (sprawdź tą propozycję), którą do tego da się sprawnie zmienić (i na przykład poinformować o ograniczonej w czasie promocji), ale nie jesteśmy w stanie w niej ukazać naszego towaru w działaniu. W trakcie doboru reklamy należy te zagadnienia wziąć pod rozwagę.