Reklama zewnętrzna


Ta forma reklamy to wszystko to co widzimy np. idąc przez miasto albo jadąc drogą.
Szyldy, plakaty, billboardy Bielsko-Biała i temu podobne. Ujmując to bardziej definicyjnie reklama zewnętrzna jest wszelką komercyjną informacją ulokowaną na nośnikach, jakie na ogół dzielone są na 3 grupy: tablice reklamowe, na które naklejane są plakaty wielkowymiarowe, tablice te posiadają zróżnicowane formaty, reklama malowana – są to duże formy o charakterze trwałym, będące częściami tak zwanej reklamy w otoczeniu, w większości wypadków lokowana na budynkach, ogrodzeniach, mostach, stanowią ją wszelakiego rodzaju transparenty itp.

, reklama ruchoma – lokowana na środkach transportu publicznego, na autach należących do firmy, sterowcach, itp.
firma - kadr

Autor: Ministerio de Cultura de la Nación Argentina
Źródło: http://www.flickr.com
ogłoszenie

Autor: Jorge Láscar
Źródło: http://www.flickr.com

Przypuszczalni klienci wystawieni są na oddziaływanie takiej reklamy bez względu na to czy tego chcą czy też nie, jeżeli tylko idą czy też przejeżdżają blisko miejsca w którym została umieszczona. Jeżeli zostanie ustawiona w miejscu uczęszczanym przez wiele osób, bądź o dużym natężeniu ruchu samochodowego, wtenczas skala jej oddziaływania może być ogromna. Tym samym niski jest jej koszt w przeliczeniu na jedną osobę. Należy jednak zwracać uwagę, że by została ona dobrze zapamiętana a także skojarzona z firmą musi być stosowana przez długi czas. Informacje w niej zawarte powinny być bardzo krótkie jak też treściwe ze względu na to, iż większość patrzących jest w ruchu.

Reklama takowa a także użyta w niej czcionka muszą być duże i znakomicie widoczne nawet z daleka. Całość musi wykonana być w kontrastowych barwach. Umieszczenie jej w niewłaściwym miejscu powoduje, iż najczęściej jest niezauważana jak też pomijana.