Jakie są zadania portiera? Czy powinniśmy go zatrudniać w swojej firmie? O czym nie zapominać?


Są takie zawody, które mogą zdawać się niepozorne, a pracownicy, którzy je wykonują niezauważalni. Z pewnością do tego rodzaju grupy można zaliczyć portierów, gdyż z jednej strony to osoba, którą spotykamy przy wejściu do jakiegoś miejsca, z drugiej raczej nie narzucająca się, lecz informująca na wyraźne żądanie petenta.

Z takiego względu powstaje pytanie: czy w sumie portier jest potrzebny, jeżeli mamy obecnie różnorakie elektroniczne systemy rejestracji i pozostałe nowinki?
gotówka

Autor: Mark Hodson Photos
Źródło: http://www.flickr.com
Przypomnijmy, że portier to pracownik, którego zadania są jasno określone. Informuje petentów określonej instytucji – hotelu, urzędu, większego przedsiębiorstwa – o jej topografii i zasadach działania. Porter ma własne stanowisko blisko wejścia do budynku, które obsługuje, odpowiada jednocześnie za pozostałe zadania, takie jak wydawanie oraz zdawanie kluczy od różnych miejsc, prowadzi zeszyt raportowy a także zgłasza o różnych nieprawidłowościach i usterkach.
Niby go nie widać i tylko czasami się aktywizuje, gdy ktoś poprosi go o radę, a tak naprawdę wie wszystko oraz dostrzega wszystko, nic mu nie umknie. Jak widzimy chociażby z takiego powodu to osoba, jaka powinna być zatrudniona w wielu miejscach, szczególnie tych, gdzie wiele rzeczy się dzieje oraz każdego dnia przychodzą nowi klienci lub petenci.

Zwłaszcza iż to stanowisko ma sens również w pozostałych sytuacjach, np. kiedy wybuchnie pożar, będzie on wymuszał opuszczenie danej instytucji przez pracowników jak i postronne osoby. Będzie kierował ewakuacją, ponieważ zna doskonale miejsce, gdzie jest zatrudniony, można powiedzieć, że zna lepiej niż jakakolwiek inna osoba.