Gazetki promocyjne. Ciekawe źródło wiedzy o ofertach lokalnych sklepów, czy perfekcyjnie skonstruowane narzędzie marketingowe?


Duże sieci handlowe oraz agencje reklamowe obsługujące hipermarkety używają wielu technik reklamowych aby dotrzeć do ewentualnych klientów. Wielkość takich przedsiebiorstw pozwala im na wykorzystanie w tym celu naprawdę dużych pieniędzy.

zniżka

Jednak obok spotów telewizyjnych, reklam w prasie czy kampanii outdoorowych, najskuteczniejszą, a z pewnością najlepiej zauważalną, formą reklamy są gazetki promocyjne. Doskonale trafiają one do precyzyjnie określonego grona odbiorców – czyli do osób zamieszkujących okoliczne dzielnice. Ludzie, których zadaniem jest dostarczenie tego typu wydawnictw, zazwyczaj nie przejmują się zakazami i dostarczają gazetki promocyjne wprost na nasze wycieraczki a nawet wieszają je na klamkach. Wielu osobom może wydawać się to irytujące, ale badania mówią, iż takich osób jest mniej aniżeli tych, którzy z ciekawością śledzą akcje promocyjne i wyprzedaże lub porównują cenę tego samego artykułu w poszczególnych sklepach lub w internecie :.

Czy taki sposób na dotarcie do klienta jest dobry również dla innych branż?

wyprzedaże

Autor: wyprzedaże
Źródło: flickr.com

Wiele klientów wie o sile tego medium, aczkolwiek tylko część z nich podejrzewa, iż za tym praktycznie nieszkodliwym materiałem reklamowym kryje się ogromna batalia wskazówek. Niesamowicie istotne zadanie pełni papier i jakość druku. W uzależnieniu od poziomu sklepów – korporacje handlowe wkładają ogromną ilość pieniędzy w drukowanie broszur promocyjnych. W przypadku sklepów dla typowego odbiorcy – sytuacja kształtuje się inaczej.

Jeżeli szukasz podobnych informacji na opisywany wątek, to również rzuć okiem na analogiczne materiały, które podnoszą tę problematykę.

Gazetki drukowane są na gorszej jakości papierze – a dla sieci handlowej liczy się bogactwo podanych w nich informacji. Niebagatelne znaczenie ma kolorystyka i układ designu broszury.

Omawiana problematyka jest dla pewnych osób nieco dyskusyjna. Jeżeli chcesz przeczytać inne zdania na omawiane tu zagadnienie, to przeczytaj więcej w treści.

A już najważniejszą kwestią jest dobór produktów, które się w takiej gazetce znajdą. Muszą być one dostosowane do najbardziej podatnych na reklamę grup społecznych, a więc świeżo upieczonych rodziców i osób zaawansowanych wiekiem.