Czemu gazetki reklamowe odmieniły reklamę w handlu detalicznym.


Hipermarkety funkcjonują w naszym kraju już od kilkunastu lat. Ogromnie zmieniły one sam handel, niektórzy są wręcz zdania, że niszczą one małych, lokalnych sklepikarzy.

Faktem jest, że ekspansja dyskontów oraz marketów jest bardzo duża, tak naprawdę w niedużej liczbie miejscowości nie ma żadnego większego marketu. Ale wejście handlowych sieci do Polski odmieniło również w dużej mierze rynek reklamy, co tak naprawdę zwykli klienci również mogą bardzo często zobaczyć w swojej poczcie i na klatkach schodowych w blokach. Mianowicie będzie tu chodzić o reklamowe gazetki, które zaczęto używać do promowania oferty sklepów, a zwłaszcza jakiś wyprzedaży i promocji. Specjaliści oceniają, że kontakt z gazetkami ma znacznie więcej niż połowa konsumentów w naszym kraju, a duża ich część będzie robić na ich podstawie zakupy. Świadczy to o bardzo dużej skuteczności tej formy reklamy, dziwić się więc nie ma czemu, że duże sklepy używają jej od lat, a coraz chętniej sięgają po nią także właściciele mniejszych firm.

supermarket

Autor: Franklin Heijnen
Źródło: http://www.flickr.com
Badania rzeczywiście potwierdzają wysoki poziom skuteczności gazetek, szczególnie że najczęściej i tak dotyczą one sklepów, w jakich codziennie robi się zakupy. Przeciętna gazetka Lidl zawiera w pierwszej kolejności informacje o produktach, które są właśnie promowane, i najczęściej będą to produkty, jakie i tak trzeba kupić, czyli środki czystości lub żywność. Jednak największym plusem takich gazetek jest to, że jeśli klient się skusi i przyjdzie już do sklepu, to przeważnie zostawi w nim znacznie więcej pieniędzy, bo poza produktami po które przyszedł zrobi też resztę zakupów. Gazetki mają zróżnicowaną postać, każdy ze sklepów opracował najbardziej odpowiedni na swoje potrzeby format i się go trzyma, skoro jest skuteczny. Przeważnie ich grubość będzie wynosić od kilku do kilkunastu stron, lecz zdarzają się również gazetki, które mają ich kilkadziesiąt. Najskuteczniejsze w gazetkach jest operowanie wysokością cen, jeśli się poda starą, wysoką cenę i obok niej promocyjną, to ma to ogromną skuteczność wśród wielu klientów.