Czemu gazetki reklamowe odmieniły reklamę w handlu detalicznym.


Hipermarkety funkcjonują w naszym kraju już od kilkunastu lat. Ogromnie zmieniły one sam handel, niektórzy są wręcz zdania, że niszczą one małych, lokalnych sklepikarzy.

sklep

Autor: Fotos GOVBA
Źródło: http://www.flickr.com
Faktem jest, że ekspansja dyskontów oraz marketów jest bardzo duża, tak naprawdę w niedużej liczbie miejscowości nie ma żadnego większego marketu. Ale wejście handlowych sieci do Polski odmieniło również w dużej mierze rynek reklamy, co tak naprawdę zwykli klienci również mogą bardzo często zobaczyć w swojej poczcie i na klatkach schodowych w blokach. Mianowicie będzie tu chodzić o reklamowe gazetki, które zaczęto używać do promowania oferty sklepów, a zwłaszcza jakiś wyprzedaży i promocji. Specjaliści oceniają, że kontakt z gazetkami ma znacznie więcej niż połowa konsumentów w naszym kraju, a duża ich część będzie robić na ich podstawie zakupy. Świadczy to o bardzo dużej skuteczności tej formy reklamy, dziwić się więc nie ma czemu, że duże sklepy używają jej od lat, a coraz chętniej sięgają po nią także właściciele mniejszych firm.

supermarket

Autor: Franklin Heijnen
Źródło: http://www.flickr.com
Badania rzeczywiście potwierdzają wysoki poziom skuteczności gazetek, szczególnie że najczęściej i tak dotyczą one sklepów, w jakich codziennie robi się zakupy.

Niezwykle ciekawym zdał Ci się ten artykuł i podane tu informacje? To fantastycznie! Kliknij w ten link i przeloguj się na nowy adres tej witryny (profill.com.pl/programy-b2b).

Przeciętna gazetka Lidl zawiera w pierwszej kolejności informacje o produktach, które są właśnie promowane, i najczęściej będą to produkty, jakie i tak trzeba kupić, czyli środki czystości lub żywność. Jednak największym plusem takich gazetek jest to, że jeśli klient się skusi i przyjdzie już do sklepu, to przeważnie zostawi w nim znacznie więcej pieniędzy, bo poza produktami po które przyszedł zrobi też resztę zakupów. Gazetki mają zróżnicowaną postać, każdy ze sklepów opracował najbardziej odpowiedni na swoje potrzeby format i się go trzyma, skoro jest skuteczny. Przeważnie ich grubość będzie wynosić od kilku do kilkunastu stron, lecz zdarzają się również gazetki, które mają ich kilkadziesiąt. Najskuteczniejsze w gazetkach jest operowanie wysokością cen, jeśli się poda starą, wysoką cenę i obok niej promocyjną, to ma to ogromną skuteczność wśród wielu klientów.