Skip navigation.
Home
pielęgnacja zwierząt i zabawa dla całej rodziny

slider

Public Relations - co to dokładnie jest? Jakie dokładnie posiada cele oraz najbardziej istotne działania?

Public relations, czyli w wolnym przetłumaczeniu "relacje publiczne", to w pełni świadome pielęgnowanie stosunków z otaczającym nasze osoby światem - jest ono w pełni zaplanowane i z premedytacją prowadzi do pozyskania coraz to bardziej powiększającej się liczebności klientów, zwolenników, czy też popleczników, a najwspanialej wszystko w jednej osobie.




Owe "relacje publiczne" poza powyższym, posiadają swoje już określone cele i działania, na temat których będzie dzisiejszy felieton.


Rękawice robocze, odzież robocza
Autor: ZoofyTheJi
Źródło: http://www.sxc.hu


online
Źródło: pixabay.com


Nasz pisany dzisiaj temat, czyli wspomniane powyżej public relations, posiada kilka celów, które to dodatkowo posiadają swoje własne uzupełnienia. Pośród tego jednak po wyróżniamy trzy podstawowe cele, takiego typu jak: 1. Cele strategiczne (które to dotyczą konkretnie zarządzania wizerunkiem, relacjami oraz problemami, które to maja możliwość się "zazębiać", wpływając na samych siebie nawzajem); 2. Cele organizacyjne (są one przypisywane danym grupom docelowym, które są związane wraz z konkretnym elementem celów typowo strategicznych - prowadzą one do wyodrębnienia tak zwanych "celów operacyjnych", które są często przezywane również "funkcjami"). No i 3 punkt - Zadania (tak naprawdę nie da się utworzyć jakiejś już konkretnej list zadań, gdyż jest to zależne od kilku czynników, takich jak choćby: określona sytuacja w danej organizacji, a także jej typ celu operacyjnego).




Co zaś tyczy się działań public relations, no to istnieje ich parę, a wśród nich wynajdziemy: publicITy (a więc "media" relations), corporate identity (czyli w wolnym przetłumaczeniu "tożsamość korporacji"), tak nazywane public affairs, czy community relations (a więc "relacje społeczności typowo lokalnej"), relacje z naszą prasą, czy lobbing itd.