Skip navigation.
Home
pielęgnacja zwierząt i zabawa dla całej rodziny

slider

Programy partnerskie - czy warto

Marketing partnerski to zjawisko, z przejawami którego można spotkać się w życiu codziennym, a które samo w sobie nie jest póki co powszechnie rozpoznawane i rozumiane. Są to bowiem wszelkiego typu działania, mające za zadanie zachęcić i utrzymać klienta. Czynności te wykonywane są przez dane przedsiębiorstwo, a oparte są najczęściej na udzielaniu klientowi różnego typu korzyści i rabatów.

wsparcie sprzedaży
Dzięki temu klient przyzwyczaja się do określonej marki i tworzy się pewnego rodzaju więź pomiędzy nim a producentami danego produktu. Przykładem podstawowych działań w zakresie marketingu partnerskiego jest umożliwianie kontaktu klienta z daną firmą, przykładowo za pomocą specjalnej infolinii. W tym przypadku w odbiorcy tworzy się przekonanie, że jego zdanie jest ważne i znaczące dla firmy, wytwarzającej towar.

Programy lojalnościowe

Program lojalnościowy to również zjawisko, z którym można się spotkać codziennie. Ich ilość w ostatnim czasie znacząco wzrosła w obrębie kraju. Inicjatywy tego typu mogą przybierać różne formy. Częstym elementem jest udostępnianie klientowi karty rabatowej, która pozwala mu na dokonywanie zakupów po promocyjnych cenach. Działanie takie stosowane jest między innymi przez różne apteki. Do tego typu programów należą także rozmaite karty stałego klienta, a także punkty, które zbiera się przy okazji każdych odwiedzin w sklepie, a po pewnym czasie pozwalają na otrzymanie zniżek i promocji na określone produkty. Do tych ostatnich należą przykładowo punkty Clubcard w sieci supermarketów Tesco, będące jednym z najpopularniejszych programów lojalnościowych w Polsce. Innym bardzo powszechnym programem jest „Rossnę” w sieci drogerii Rossmann. Przeznaczony jest on dla rodziców najmłodszych dzieci i umożliwia im uzyskanie upustów na produkty dla dzieci.

Zalety

Dzięki czynnościom w ramach marketingu partnerskiego, do których zalicza się programy lojalnościowe, klienci przywiązują się do określonych marek i sklepów. Określone punkty zaskarbiają sobie tym samym szacunek i zaufanie klientów, którzy zapewniają im wyższy zysk. Czasami zdarza się także, że nabywcy należący do programu lojalnościowego dzięki temu kupują więcej i częściej w określonym sklepie. Więcej: .